20100301

Får det plats med mer snö?

När man står ute i Avesta och tittar runt omkring sig, så slås iaf jag av en ganska övervällande tanke: Kan det verkligen vara såhär mycket snö?
Det har snöat mer eller mindre konstant i tre dagar nu och det verkar inte sluta någon gång snart. Jag vet att snön har skapat mer eller mindre kaos över hela Sverige, men jag är faktiskt förvånad att det inte är värre. Det måste ha kommit närmare en och en halv meter snö denhär vintern. Jag har fått det bekräftat att det aldrig kommit såhär mycket snö under dom snart 20 åren jag funnits på guds gröna(kan nu mera kanske ifrågasättas) jord. Är det inte lite läskigt?
Egentligen så går jag och småmyser här hemma när jag tänker på all snö. Såvida taket inte rasar, så har denhär enorma mängden snö faktiskt ingen direkt negativ inverkan på mig och är det inte mysigt när det för en gångs skull är vitt ute hela vintern?

Om man ändå var barn denhär vintern...

Men jag har inte helt glömt bort barndomen. Inte alls! Faktum är att för bara ett par veckor sedan roade jag mig med att hoppa av mitt garagetak med en blå plastsnowboard från leksugen(sent 90-tal) ner på snöhögen som blivit när jag och Joto skottade av taket. Det blev en rätt häftig upplevelse. 180 graders spin, från taket, rakt ner i den improviserade backen, för att sedan hamna på kollisionskurs med farsans parabol(hann ducka!)

Är det inte kul med vinter?

1 kommentar:

  1. Det ÄR kul med vinter!
    Sladda med pv:n och lyssna på sator äger!

    SvaraRadera